פתיחת סתימות במרזבים – מי המבצע?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאשר עולה השאלה מי מבצע פתיחת סתימות במרזבים, התשובה המיידית תהיה בדרך כלל האינסטלטור. עם זאת, בימינו ישנם אנשי מקצוע שונים אשר יכולים גם הם לספק את השירותים האלו – המשיכו לקרוא.

קודם כל, למה חשוב לפתוח סתימות במרזבים?

ישנן סיבות שונות (וטובות) לכך שכל כך חשוב לפתוח סתימות במרזבים, כמו למשל להימנע מהנושא של הצפות מים. בעוד כי מרזבים סתומים גורמים למים להצטבר על גג המבנה, דבר זה עלול להוביל להצפות מים חמורות אשר בעצמן מובילות לנזקים בל יתוארו. הצפות אלה עלולות לגרום לנזק רב לרכוש, לתשתיות ואף לסכן חיים, בעודן מסוגלות לגרום לשריפות כאשר מגיעות לתשתיות החשמל השונות.

בסופו של דבר, המרזבים מאפשרים את הזרימה והניקוז של המים, והם צריכים להישמר תקינים ופתוחים. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי סתימות במרזבים עלולות לגרום ללחץ מים גבוה, מה שעלול לפגוע במרזב עצמו ולגרום לסדקים ואף לשבירה. נוסף על כך, מים עומדים במרזבים סתומים מהווים כר פורה להתפתחות עובש, יתושים וחרקים אחרים. אלה עלולים להפיץ מחלות ולפגוע באיכות החיים הכללית.

מי מבצע פתיחת סתימות במרזבים?

באשר לסוגייה של מי מבצע פתיחת סתימות במרזבים, נציין כי פתיחת סתימות מכל סוג מתבצעת בד"כ על ידי אינסטלטורים. עם זאת, חלק מאנשי המקצוע האחרים גם הם מבצעים את התיקונים האלו, כמו למשל הנדימנים. אם ברצונכם להזמין הנדימן לתיקון מרזבים, קחו בחשבון את הדגשים הבאים לפניכם:

  • לא כל הנדימן באמת ממוקצע בתיקוני מרזבים, כך שחשוב לבדוק מראש מה הניסיון שלו כולל.
  • רוב ההנדימנים הם אינם אנשי מקצוע מורשים, בעוד כי שרברבים לרוב יחזיקו ברישיון עבודה.
  • הנדימן בדרך כלל יהיה זול יותר מאשר אינסטלטור, ככה שכדאי לערוך השוואת מחירים בין אנשי מקצוע אלו.
  • במקרים מורכבים יותר, ייתכן שתצטרכו להזמין חברת ביובית. חברה זו יכולה לבצע פתיחת סתימות קשות, שאיבת ביוב וניקוי צנרת.

אפשר לפתוח סתימת מרזב לבד?

במקרים קלים, ייתכן שתוכלו לפתוח את הסתימה במרזב בעצמכם. ניתן לעשות זאת באמצעות פומפה, ספירלה ידנית או חומרים כימיים ייעודיים, אבל כך או כך, הקפידו לעשות זאת בזהירות. כמו כן, אם אתם צריכים לטפס על סולם כדי להגיע לחלקים שונים של המרזב, הקפידו לבקש ממישהו לשמור עליכם מהצד ועל הסולם כדי שלא יחליק.

לסיכום, חשוב לציין כי לכל איש מקצוע יש את הזמינות שלו. לכן, במקרים של הצפה או נזילה חמורה, תזדקקו לשירות אשר זמין מיידי. טיפ לסיום: חלק מאנשי המקצוע עובדים 7\24, ככה שאם נתקלתם בתקלה במרזב, עדיף לתקנה כמה שיותר מהר. אנחנו לא אומרים שצריך להזמין שרברב באמצע הלילה, אבל כדאי לדעת שחלק מאנשי המקצוע יותר זמינים מאשר אחרים.

מרזב

מרזב
לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו
התקנת מרזבים

ברוכים הבאים לאתר שלנו! צריכים התקנת מרזבים? ייצור, תכנון, התקנה ותיקון מרזבים עם החברה המובילה בארץ​. אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו אלינו