התקנת מרזב חיצוני

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התקנת מרזב חיצוניבכל בית היום ניתן למצוא מרזב חיצוני או פנימי. אחד הדברים הפחות בולטים בימינו הוא בדיקה קבועה של המרזבים ורצוי עוד לפני ימי החורף. יש לטפח את המרזב, לנקות אותו ולבצע תיקונים, במקרים בהם התיקון אינו משתלם ניתן לבצע התקנת מרזב חיצוני או פנימי. המטרה של המרזבים ברורה – למנוע פגיעה בתשתיות המבנה. לפניכם כל מה שצריך לדעת על מרזב חיצוני.

 

מה התפקיד של המרזב?

לפני שנסביר מהי התקנת מרזב חיצוני, יש להבין את התפקיד המהותי של המרזב. לרוב המרזב נמצא בגג המבנה, היכן שמי הגשם מצטברים. התפקיד של המרזב הוא לנקז את המים לתוך מקום מסוים (בדרך כלל לגינת הבית או סמוך למבנה שלכם) ובכך למנוע מים עומדים. מים עומדים יכולים להשפיע על תשתיות המבנה, לגרום לרטיבות, נזילות, עובשים וריחות לא נעימים. המרזב עצמו עשוי מחומרים שונים, כאשר הבחירה הבולטת היום היא באלומיניום. 

ישנם מרזבים פנימיים וישנם מרזבים חיצוניים, לשניהם תפקיד זהה והוא לנקז את המים העומדים. ההבדל ביניהם הוא בהתאם להתקנה. מרזב חיצוני הוא חיצוני למבנה מסוים. מנגד, מרזב פנימי הוא מרזב המותקן בתוך מבנה – בחלקו הפנימי. מדובר לרוב על החלטות שנובעות מאסתטיקה, המחירים כמעט בכל המקרים יהיו זהים למעט מקרים בהם נדרש לבצע שינוי פנימי כדי להתקין את המרזב. 

כמה עולה התקנת מרזב חיצוני?

כדי לקבל הצעת מחיר עבור התקנת מרזב חיצוני יש לקחת בחשבון את המשפיעים על המחיר: חומר, אורך וגישה. החומר ממנו עשוי המרזב משפיע על המחיר באופן ישיר, וכאשר מדובר על מרזב חיצוני לא נרצה להתפשר על איכות החומר שחשוף לכל עונות השנה. לרוב, מרזבי אלומיניום יהיו בעלות הנמוכה ביותר בשל עלות חומר הגלם, ואילו המחיר היקר ביותר יהיה מאבץ. בנוסף, יש לקחת בחשבון מהו אורך המרזב הנדרש, המחיר הוא לפי מטר וככל שאורך המרזב גדול יותר כך המחיר למטר פוחת (ברוב המקרים). 

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא עד כמה נוחה הגישה להתקנת המרזב. כאשר קיים קושי להתקין את המרזב בגלל עצים או חוסר גישה, ייתכן וידרש לבצע את העבודה באמצעות מנוף ועזרים אחרים. כאשר יש שימוש בעזרים שונים הכוללים בין היתר גם סנפלינג, המחיר יהיה יקר יותר. ריכזנו לפניכם מחירון המתייחס למחירים לפי מטר רץ.

 

התקנת מרזב חיצוני מחירון:

חומר גלם מחיר הערות
מרזב מאלומיניום 220-300 ש"ח למטר רץ אמנם נחשב לחומר גלם זול, אך בסופו של דבר האלומיניום מבצע עבודה טובה לטווח הארוך עם תחזוקה נכונה.
מרזב מפח מגולוון 220-350 ש"ח למטר רץ נחשב לחומר מעט יותר יוקרתי, גם הוא עונה לדרישות הבסיסיות. 
מרזב מנחושת 540-700 ש"ח למטר רץ מרזב יוקרתי, עמיד לאורך שנים. המחיר כולל התקנה.
מרזב מאבץ או אבן מיושן 380-580 ש"ח המחיר כולל התקנה.

האם מרזב חיצוני עדיף על מרזב פנימי?

בסופו של דבר, שני הסוגים מגיעים לאותה תוצאה. יש לקחת בחשבון מה אתם רוצים מבחינת אסתטיקה. אם אתם לא מעוניינים שיופיע מרזב בכל חלק המקיף את המבנה בו אתם מתגוררים, עדיף לכם יהיה לבחור במרזב פנימי שהוא אינו גלוי. יש לקחת בחשבון שכל תקלה במרזב פנימי היא הרבה יותר מורכבת, מכיוון שיש גישה פנימית לחלקו הפנימי של המבנה וככל שתהיו ערניים פחות, כך הסבירות לפגיעה תהיה גבוהה יותר. בנוסף, יש לקחת בחשבון שהרעש של המים המחלחלים יהיה רועש יותר. 

מרזב חיצוני הוא ברוב המקרים הבחירה הפופולרית ביותר. המרזב אמנם חשוף למפגעי מזג האוויר, והוא מצריך יותר תחזוקה אך גם עלויות התקנת מרזב חיצוני נמוכה יותר מאשר מרזב פנימי, בנוסף גם עלויות התחזוקה. מרזב פנימי הוא מרזב שעובר בתוך בטון ולכן, כל תיקון עשוי לגרום הוצאות גבוהות יותר והוא דורש תכנון מקדים. לכן, אם מדובר על מבנה שעכשיו נמצא בשלב היסודות הבחירה יכולה להיות מורכבת, עם מדובר על מבנה קיים היינו ממליצים לבחור במרזב חיצוני. 

איך מתקינים מרזב?

התקנת המרזב עוברת מספר שלבים הדורשים תכנון מוקדם. תחילה, יש לבחור את היציאות הרלוונטיות שיש להם אישורים, אסור למרזב לפגוע בשטח הציבורי. לאחר מכן, נרצה לבחור מסלול רלוונטי שיוצא מהגג ולכן, גם נרצה לבחון את השיפוע של הגג. לאחר מכן, ניתן יהיה להתחיל לבצע את התקנת המרזב – גם המרזב עצמו צריך להיות בשיפוע שאינו קיצוני, אלא מתון כדי שהמים יחלחלו בו בצורה נוחה. חשוב לדאוג שהפתח העליון של המרזב יהיה גם הוא בשיפוע כדי למנוע כניסה של עצמים לא רלוונטים שעלולים לסתום את המרזב. 

במקרים מסוימים, ניתן להתקין על גבי הפתח מעין רשת שמונעת כניסה של עצמים שונים ואפילו דגירה של יונים. יש לבחון בבעל מקצוע מיומן שיכול לבצע את עבודות ההתקנה בצורה מהירה ומקצועית – אנחנו ממליצים כמובן לערוך סקר שוק לפני תחילת העבודה. 

מרזבים חיצונייםזה דבר אחד להחליט שצריכים התקנת מרזבים חיצוניים, אבל זה דבר אחר לגמרי למצוא את המרזב הנכון, במחיר הנכון ואת אנשי המקצוע הנכונים להתקנה. אם אתם מתלבטים בין מרזב כזה לאחר, הנה מדריך התקנת מרזב חיצוני למבני מגורים ולבתים פרטיים.

כאשר צמד המילים "מרזב חיצוני" נשלחות לאוויר, רוב האנשים חושבים אוטומטית על ניקוז מים. בפועל, מרזבים עושים עבודה מאוד חשובה והם מונעים נזקים משמעותיים בכל סוג של מבנה. בעוד שהמחירים של התקנת מרזבים חיצוניים יכולים לנוע בין 80 ₪ – 200 ₪ למטר רץ, העלויות של התיקונים (עקב מחסור במרזב או עקב מרזב פגום) עלולות להיות גבוהות מאוד. לכן, בעצם חשוב להתקין מרזב כדי למנוע את הנזקים הבאים:

  • נזק מבני: אם אין מרזב חיצוני במבנה, נזילות של מים יכולות להוביל לנזקים מבניים חמורים 
  • הצפות: כאשר המרזב לא תקין או שמא לא קיים בכלל, המים בסופו של דבר ימצאו את דרכם לתוך הנכס.
  • נזק מפסולת ונוזלים: ללא מרזב תקין, הפסולת והנוזלים יצטברו באין מפריע ויגרמו לחלודה, התרופפות של חיבורי המרזב ועוד. 
  • נזקים נלווים: כאשר אין מרזב או שמא המרזב לא עושה את עבודתו בתורה תקינה, עשויים להיות נזקים נלווים עקב אגירת מים. למשל, נזקים לצלחות לוויין על הגג, למכשירים חשמליים, דודי שמש ועוד. 

כמה מילים על חשיבות מרזבים חיצוניים

אפשר להתחיל מהסוף ולציין כי מרזבים חיצוניים או פנימיים הם חלק חשוב בכל מבנה, בין אם מדובר על בית פרטי או בניין מגורים משותף. זאת, משום שהמרזבים מסייעים במניעת בריחה והצטברות של מים מהגג או בגג, מה שבתורו יכול לגרום נזק ל:

  • בסיס המבנה 
  • קירות המבנה 
  • גינת המבנה 
  • שלד המבנה. 

כמו כן, חשוב מאוד לדבר על הנושא של איטום הגג במקרים שהמרזב לא תקין או אפילו לא קיים, המשיכו לקרוא. 

מרזב לא תקין ואיטום מבנים – מה הקשר? 

בנוסף, מרזבים גם עוזרים להגן על חומרי האיטום שכנראה מותקנים על הגג. זאת, על ידי מניעת הצפה והצטברות של מים אשר חלחלים בתוך חומרי איטום והופכים אותם לחלשים יותר. בחלק מהמקרים, המים המצטברים על גבי גגות יכולים להוביל לריקבון מוחלט של חומרי איטום, מה שכמובן ישליך על השלמות המבנית הכללית של המבנה. 

בהיבט הזה של הדברים, מרזבים חיצוניים בעצם מאפשרים למי גשמים להתנקז בבטחה מבלי להוביל לכל מיני סיכונים מיותרים שאחר כך גם עולים לא מעט כסף לתקן. כאשר מעוניינים להתקין או להחליף מרזבים, יש לדעת כי מרזבים מיוצרים במגוון חומרים כגון: 

  • אלומיניום 
  • PVC 
  • פלדה 
  • נחושת 
  • פח 
  • אבץ 
  • סגסוגות של מתכות 
  • פלסטיק מוקשח מסוגים שונים. 

כמה מילים על עיצוב מרזבים חיצוניים – ניתנים להתאמה? 

אכן כן, ניתן לעצב מרזבים חיצוניים בהתאם לסוג הבניין שעליו הם עתידים להיות מותקנים. בעוד כי כל מרזב חיצוני מחזיק בסט יתרונות וחסרונות משלו, יש לציין כי חלק מהמרזבים הרבה יותר נפוצים בשוק הישראלי מאשר מרזבים אחרים. למשל, מרזבי אלומיניום נחשבים מאוד נפוצים בארץ, וגם מרזבי פח. 

המרזבים אשר מיוצרים מאלומיניום, קלים יותר במשקל שלהם וקלים יותר להתקנה מאשר מרזבי נחושת או אבץ, כאשר מרזבי הנחושת נחשבים למורכבים ביותר מבחינת התחזוקה שלהם. מבחינת עלויות, מחיר התקנת המרזב יהיה תלוי בגודל הבית, או ליתר דיוק, גובה המבנה. כמו כן, צריך לקחת בחשבון פרמטרים כמו: 

  • סוג החומר ממנו מיוצר המרזב 
  • כמה עבודה צריך לעשות כדי להתקין אותו 
  • האם נדרשת עבודת התקנה בגובה. 

כמה עולה התקנת מרזבים חיצוניים? 

באופן כללי, מחירי ההתקנה של מרזבים חיצוניים יכולים לנוע בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים, בהתאם לכל הגורמים שלעיל. המחירים של המרזבים לרוב מתומחרים לפי מטר רץ, בעוד כי המחיר הממוצע למרזב סטנדרטי מפח ינוע בין כ-80 ש"ח – 200 ש"ח למטר רץ. בהיבט זה, כאשר מנסים להחליט בין סוגי המרזבים השונים, יש לקחת בחשבון לא רק את סוג החומר המשמש לייצור המרזב. 

מעבר לחומר ממנו המרזב עשוי, יש לקחת בחשבון גם את תנאי מזג האוויר הספציפיים שפוקדים את אזור המגורים שלכם. אם אתם מתגוררים בנגב או אפילו באילת, תהיה לכך משמעות שונה לגמרי מאשר אם אתם מתגוררים ברמת הגולן או צפת. במילים אחרות, חשוב לשקול את סוג התקנת המרזבים בהתאם לכמויות הגשמים הכבדים שפוקדים את האזור מדי שנה.

לסיכום, אפשר להגיד שהתקנת מרזבים היא משימה די קלה, אבל המשימה הזאת עדיין דורשת אנשי מקצוע מיומנים, במיוחד אם צורך לעבוד בגובה. עושים זאת באמצעות סנפלינג, פיגומים, במות הרמה, מנופי סל וע"י שיטות שונות.

אם אינכם בטוחים כיצד לגשת למשימה, הימנעו מכך כדי לחסוך אסונות חלילה.  צרו קשר עם צוות "המרכז התקנת מרזבים" לקבלת מידע נוסף ומציאת אנשי מקצוע בכל הארץ. 

התקנת מרזב חיצוני
לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו
התקנת מרזבים

ברוכים הבאים לאתר שלנו! צריכים התקנת מרזבים? ייצור, תכנון, התקנה ותיקון מרזבים עם החברה המובילה בארץ​. אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו אלינו