התקנת מרזב קטן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הסוגים השונים של המרזבים משתנים בין היתר בהתאם לחומר מהם עשויים, בהתאם לזוויות ובהתאם לאורך המרזב. מרזבים קטנים נועדו כדי לתת מענה למקומות שונים, בין היתר כמו פרגולה או מרפסת. התקנת מרזב קטן אינה בהכרח שונה מהתקנת מרזב סטנדרטי ולכן, כאשר אתם בוחרים בעל מקצוע יש להקפיד על ייעוץ מקצועי. ריכזנו לפניכם את כל המידע על התקנת מרזב קטן.

 

מהו מרזב?

לפני שניגע בגדלים השונים של המרזבים, חשוב להבין שאופי פעילות המרזב אינה שונה ביחס לגודלו. למעשה, למרזב יש תפקיד מאוד חשוב בכל סוג מבנה, בין אם מדובר על פרגולה ובין אם מדובר על מרזב לגג. התפקיד של המרזב הוא לנקז את המים מחוץ לתחום שלכם (כמובן שאסור שיגיע לאזור ציבורי). אנחנו לא שמים לב לרוב לחשיבות של המרזב, אבל אם נסתכל על התמונה הגדולה נוכל לראות שלמרזב יש תפקיד חשוב, למנוע עמידה של מים. בגג הבית שלנו בימי הגשם מצטברים מים, וככל שהם נשארים על הגג ככה החשיפה לסכנות ופגיעה בתשתיות הביתה גבוהות. מים עומדים יכולים לגרום לרטיבות בתוך הבית, לעובש ובלאי של המבנה שלכם.

ישנם מרזבים חיצוניים וישנם מרזבים פנימיים. מרזבים חיצוניים כשמם כן הם, מדובר על מרזבים שנמצאים מחוץ למבנה – זאת אומרת שהם גלויים לכל עין (בהתחשב במקום בו המרזב ממוקם). מצד שני, מרזבים פנימיים לרוב יהיה כחלק מתהליך בניית תשתית המבנה. המרזבים יכולים להיות בתוך בטון, בתוך רעפים וכן הלאה. מדובר על שיטה שהיא יותר אסתטית, אבל יש לקחת בחשבון גם מצב בו אתם צריכים לתקן את המרזב. התיקון יכול לעלות ביוקר, זאת אומרת שלפעמים יש להסיר את המרזב באמצעות קידוח או ניסור בטון.

מתי משתמשים במרזב קטן?

השימוש במרזב קטן נועד לתת מענה למקומות שונים, מרזב קטן יכול להיות השלמה לבלאי שיש במרזב גדול או מרזב שיכול לסייע לנו לנקז את המים לפרגולה, מרפסת או כל מקום אחר. המרזבים נמדדים לפי מטר רץ, מרזב קטן לרוב ינוע בין מטר רץ עד שניים. התקנת מרזב קטן יכולה להישמע פשוטה, ולכן רבים חושבים שהם יכולים לעשות את זה באופן עצמאי. אך גם כאשר מדובר על התקנת מרזבים, יש לקחת בחשבון את כל ההשלכות של התקנה לקויה. נסביר, גם כאשר מדובר על פרגולה בבית, התקנה לקויה יכולה לגרום לצבירת עובשים, היא יכולה להוביל למים עומדים ומזיקים עשויים להגיע וכן הלאה.

ההתקנה מבוצעת בהתאם לתנאים שיש במקום, ככל שהנגישות יותר פשוטה כך המחיר יהיה בהתאם. לאו דווקא אורך המרזב הוא זה שמייקר את המחיר, יש עוד משפיעים על המחיר עליהם נדון בהמשך. ההתקנה צריכה להיות בהתאם לזווית מסוימת, ובהתאם למקום בו נרצה לנקז את המים אליו. כמו כן, יש חשיבות למיקום של פתח המים, יש למקם אותו בצורה בה לא ייתכנו הגעה של מזיקים או כל דבר אשר עשוי לחסום את המרזב. היתרון המשמעותי במרזב קטן היא התחזוקה שלו, הרבה יותר פשוטה לנקות אותו ולמנוע לקויות. 

 

כמה עולה התקנת מרזב קטן?

כאמור, אורך המרזב הוא לאו דווקא מה שמשפיע על המחיר באופן ניכר. כן המחיר בסופו של דבר נקבע לפי מטר רץ, אך יש לא מעט משפיעים על המחיר. אחד המשפיעים הוא תנאי השטח, ככל שתנאי השטח יותר נגישים כך המחיר יהיה נמוך יותר. במקרה בו יש אובייקטים שעשויים להפריע בהתקנה או כאשר הגישה אינה נוחה ונדרש במנוף או התקנה באמצעות סנפלינג, כך המחיר יהיה בהתאם. 

דבר נוסף שמשפיע על המחיר הוא החומר ממנו עשוי המרזב. מרזבים עשויים חומרים שונים כאשר המחיר הזול ביותר בא לידי ביטוי במרזבים מאלומיניום. מרזבים אלו נחשבים לזולים מכיוון שחומר הגלם עצמו נחשב לזול, לאחר מכן חומר הגלם היקר יותר יהיה פח מגולוון, ולאחר מכן נחושת ואפילו אבץ מיושן. גם כאשר מדובר על מרזב קטן יש חשיבות לחומר הגלם בו אתם בוחרים מכיוון שהחומר מעיד גם על עמידות המרזב. בנוסף, יש חומרי גלם שהם גם מאופיינים עם מרזבים כמו פלסטיק PVC, התקנת מרזב קטן סמוי ועוד. 

מהו תהליך ההתקנה?

תהליך התקנת מרזב קטן כולל מדידה של אורך המרזב, ותכנון של יציאת המים. גם כאן, כאשר אתם רוצים לנקז את המים יש לקחת בחשבון שזה לא בא על חשבון הגינה. יציאת המים חייבת להיות מרוחקת משטח ציבורי, מרפסות ושבילים. יש להתקין את המרזב בשיפוע קל, לפחות בהפרש של חמישה ס"מ בין המקום הגבוה לנמוך – כך לא יישארו מים עומדים במרזב ועקב כך, בלאי גבוה.

 

מחירון התקנה מרזב קטן

חומר גלם מחיר
מרזב מאלומיניום 220-300 ש"ח למטר רץ
מרזב פלסטיק PVC 200-300 ש"ח למטר רץ
מרזב מפח מגולוון 220-350 ש"ח למטר רץ
מרזב מנחושת 540-700 ש"ח למטר רץ
מרזב מאבץ או אבן מיושן 380-580 ש"ח

 

התקנת מרזב קטן
לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו
התקנת מרזבים

ברוכים הבאים לאתר שלנו! צריכים התקנת מרזבים? ייצור, תכנון, התקנה ותיקון מרזבים עם החברה המובילה בארץ​. אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו אלינו