מרזבים להתקנה עצמית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מרזבים להתקנה עצמיתכאשר מישהו אומר את המילה "מרזב", רוב האנשים בכלל לא מודעיך לכך שהתחום הזה מאוד רחב. ישנם כל מיני סוגי מרזבים לבחירה, לרבות מרזבים להתקנה עצמית עשויים אלומיניום, PVC ועוד. כדי להחליט על המרזב הנכון, מומלץ לעבור על המדריך הבא. הנה כל המידע החשוב הנוגע להתקנת מרזב להתקנה עצמית.

כאשר מדובר על מרזבים להתקנה עצמית, בדרך כלל מתכוונים למגוון רחב במיוחד של מתקנים, אותם מתקנים שתפקיד הוא לנקז את המים מגג המבנה. בתוך כך, ניתן למצוא בשוק בארץ סוגים שונים של מרזבי התקנה עצמית, כאשר הבחירה לרוב תיפול על סוג החומר המשמש לייצור המרזב, הקוטר, העובי שלו ועוד. אם אינכם בטוחים במה לבחור וכיצד התחום בדיוק עובד, הנה כמה מהמרזבים הנפוצים בשוק בישראל:

  • מרזבי "פח מגלוון": מרזבים אלו עשויים בעובי שנע בין 0.40 – 2.00 מ"מ וברוחב של 500 – 1,500 מ"מ. אורך מרזבים אלו נע בין 500 ל-4,000 מ"מ.
  • מרזבי אבץ: מרזבים אלו מיוצרים בהתאמה אישית בד"כ, ועוביים הוא 0.7 מ"מ. שאר המידות משתנות לפי בקשת הלקוח. 
  • מרזבי נחושת: עובי מרזבים אלו נע בין 0.55 ל-0.60 מ"מ ושאר המידות בהתאמה.
  • מרזבי אלומיניום: המרזבים הללו מיוצרים בישראל רק בעובי אחד. בעוד כי מרזבים אלו עשויים שכבת פוליאסטר כפולה, הם עדיין נחשבים דקים במיוחד ועוביים הוא 0.55 מ"מ.

אילו מרזבים נוספים קיימים? האם יאפשרו התקנה עצמית? 

מלבד המרזבים שצוינו לעיל, בשוק בארץ נפוץ גם מרזב PVC, אם כי מרזבים אלו נחשבים פחות עמידים מסוגים אחרים. למשל, כמו פח, מתכות ואף מרזבי קולטן (קולטן מיועדים לגגות רעפים). יש לציין, בחלק מהמקרים לא תיתכן התקנה עצמית לסוגי המרזבים השונים. בעוד שמרזבים מסוימים יצריכו עבודה מקצועית, הסיבה לכך תהיה הן בטיחותית והן פרקטית.

כאשר לא מתקינים נכון את המרזבים, ייתכנו כמה בעיות שונות וסכנות כמו:

  • הצפות מים
  • נזילות מים לתוך הנכס
  • פגיעה מבנית בנכס או שלדית
  • פגיעה בחומרי איטום מבנים
  • פיזור הנוזלים בצורה פוגענית כלפי הסביבה

לפני שאוספים את החומרים ומתכוננים להתקנה עצמית, חשוב לבדוק מה זה יצריך, כמה זמן זה ייקח ואילו כלים או ידע מיוחד נדרשים לעבודת ההתקנה. 

כמה עולים מרזבים להתקנה עצמית?

כאשר מדובר על מחירי מרזבים להתקנה עצמית, למעשה מדובר על מחירים של חלקים שונים אשר ניתן לרכוש בתפזורת או ביחד. בתוך כך, הנה מחירון מרזבים להתקנה עצמית, כלומר מחירי חלקים למרזבים בהתקנה עצמית:

סוג החלק למרזב התקנה עצמית מידע על החלק מה כולל? מחיר חלק למרזב התקנה עצמית
מתאמים מתאמים בין צינורות לבין מרזבים יחידה אחת כ-14 ₪ – 17 ₪
סוגר תעלה סוגר של תעלות מרזב לצד ימין  יחידה אחת  כ-12 ₪ ומעלה
סוגר מרזב עבור צד שמאל יחידה אחת  כ-15 ₪ – 17 ₪ 
קולט מים עבור קונוס יחידה אחת כ-250 ₪ – 350 ₪ 
צינורות מרזבים אורך של כ-3 מטרים צינור אחד כ-150 ₪ – 180 ₪ 
פינה למרזב פנימי או חיצוני יחידה אחת כ-90 ₪ ומעלה
שלות  נועד לתפיסת צינור הורקה על קיר שלות בודד כ-10 ₪ – 15 ₪ 
ברך שפיכה מתאים לכל הצדדים ברך שפיכה ריבועי בודד כ-20 ₪ – 25 ₪ 
תעלות מרזב עד אורך של 3 מטרים  תעלה בחתיכה אחת או מפורקת לחלקים כ-200 ₪ – 250 ₪ 

 

לאחר שסוקרים את המחירים שלעיל, קל הרבה יותר להבין כמה יעלה לבנות מרזבים בהתקנה עצמית. כל מה שצריך לעשות זה למדוד את המידות לבניית המרזב ולאחר מכן, לחשב לפי המחירון הנ"ל כמה תעלה ההתקנה. 

אז, כיצד להוזיל עלויות התקנת מרזבים?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון כאשר מעוניינים להתקין​​ מרזבים הוא העלות של כלל הפרויקט, כולל עבודה וכולל חלקים. בתוך כך, חשוב להשוות מחירים בין ספקים שונים על מנת להבטיח שמקבלים לא רק את החלקים הנכונים עבור מרזבים להתקנה עצמית, אלא את החלקים הנכונים במחירים טובים. 

לא פעם, קבלנים, ספקים של חלקים ואנשי מקצוע עשויים להציע מחיר גבוה יותר מהמתחרים שלהם, ככה שכדאי לחפש כמה הצעות מחיר ולוודא שמקבלים את התמורה הטובה ביותר לכסף. בנוסף, השוואת מחירים יכולה לעזור למצוא חלקים באיכות גבוהה עבור מרזבים להתקנה עצמית, שיחזיקו מעמד לאורך שנים. 

לבסוף, יש לברר אחריות על כך חלק במרזב

לבסוף, חשוב גם לקבל אחריות על כל חלק וחלק במערכת מרזבים, אז כדאי להקפיד לשאול על כך בעת ההשוואות או במעמד הרכישה של חלקי המרזב. אם רוכשים את החלקים הנכונים ויודעים את העבודה, פרויקט מרזבים להתקנה עצמית יכול להיות הרבה יותר זול בארנק.

אם לא יודעים כיצד להרכיב מרזבים להתקנה עצמית, כמובן שההמלצה תהיה להזמין אנשי מקצוע המתמחים בהתקנות מהסוגים האלו. גם אם זה יעלה יותר בכיס, לפחות תדעו שאתם מתקינים מרזבים בטוחים שלא יקרסו או יתפרקו עם הרוח הראשונה של החורף. 

מרזבים להתקנה עצמית
לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו
התקנת מרזבים

ברוכים הבאים לאתר שלנו! צריכים התקנת מרזבים? ייצור, תכנון, התקנה ותיקון מרזבים עם החברה המובילה בארץ​. אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:
חייגו אלינו